Před mnoha a mnoha lety….dva přátelé, Louis-Antoine Bonduelle a Louis Lesaffre-Roussel, spojili síly a založili palírnu na výrobu alkoholu z obilí a jalovce. Píše se rok 1853, sever Francie. Kdybychom tenkrát těmto dvěma mužům řekli, že podnik, do kterého se pustili, potrvá více než stopadesát let, a že jméno Bonduelle bude jednoho dne známé od Normandie až po Ural, asi by nám jen stěží uvěřili…
Ale začněme od začátku.
Rok 1862, francouzské městečko Renescure na hranici mezi regiony Nord a Pas-de-Calais. Renescure, se stalo kolébkou tohoto rodinného podniku, kde si dva společníci koupili farmu a pozemky, a postavili zde palírnu na výrobu alkoholu z obilí, stodolu pro dobytek a sladovnu. Právě zde v roce 1926 přestavují bratři Pierre a Benoît Bonduelle opuštěnou stodolu na výrobnu konzerv a vyrobí 90 000 konzerv hrášku! Po válce se konzervárenský byznys bratrů Bonduellových těší velké oblibě a lidé se doslova perou o jejich konzervy! A konečně v roce 1947 je značka Bonduelle posvěcena a spatří světlo světa již jako zavedený průkopník rostlinné stravy.
Píše se rok 1989, Dánsko. Dveře Evropy jsou otevřeny konzervám Bonduelle, které lákají čím dál víc zemí. Po Německu v roce 1969, Itálii, Spojeném království, Beneluxu a Portugalsku nepřestává Bonduelle dobývat evropský kontinent až po Dánsko v roce 1989. Mezitím otevírá novou továrnu v Estrées-Mons ve Francii a investuje do nového odvětví: mražené zeleniny. Již v roce 1968 se prodá 300 tun mražené zeleniny! Evropský průkopník Bonduelle je stále o krok napřed.
Píše se rok 1998, Pařížská burza. Bonduelle byla právě uvedena na trhu s cennými papíry. Dále geograficky expanduje a nepřestává přicházet s dalšími inovacemi. Přidává další dvě želízka v ohni: kukuřici ve spolupráci se dvěma producenty cukrové kukuřice (la Coop z Pau a Maïsadour) a v roce 1997 čerstvé saláty Salade Minute.
Rodinný podnik Bonduelle však zůstává nohama na zemi a snaží se při výrobě především ctít hodnoty, ve které věří: integritu a etiku, ochranu životního prostředí a kvalitu života obyvatel. Tento závazek pak stvrzuje přijetím silného a udržitelného konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) a v roce 2004 zakládá nadaci Fondation Louis Bonduelle.
Příběh firmy pokračuje vytvořením značky Bonduelle Traiteur v roce 2003 a Bonduelle Amérique du Nord v roce 2007. Od roku 1853 se v podniku vystřídalo 7 generací! Po celou dobu své existence si značka Bonduelle dokázala zachovat ducha rodinného podniku, kterému šlo vždy o rozvíjení dlouhodobé vize, který vždy kladl důraz na smysl svých činů (zajištění kvality života díky rostlinné stravě), vždy jednal v zájmu silných hodnot a se svými spolupracovníky jednal jako s plnohodnotnými a rovnocennými partnery.
A tento úžasný příběh nekončí ! Den za dnem se značka Bonduelle pouští do nových výzev a vymýšlí nové produkty a služby, aby chránila naši planetu, jednala v zájmu dobra nás všech a psala ty nejhezčí stránky své historie. To nejlepší teprve přijde!