1. >Od roku 1853
  2. >Příběh průkopníka rostlinného stravování

Před mnoha a mnoha lety….dva přátelé, Louis-Antoine Bonduelle a Louis Lesaffre-Roussel, spojili síly a založili palírnu na výrobu alkoholu z obilí a jalovce. Píše se rok 1853, sever Francie. Kdybychom tenkrát těmto dvěma mužům řekli, že podnik, do kterého se pustili, potrvá více než stopadesát let, a že jméno Bonduelle bude jednoho dne známé od Normandie až po Ural, asi by nám jen stěží uvěřili…

Ale začněme od začátku.

Kapitola 1: Od palírny k hrášku

Rok 1862, francouzské městečko Renescure na hranici mezi regiony Nord a Pas-de-Calais. Renescure, se stalo kolébkou tohoto rodinného podniku, kde si dva společníci koupili farmu a pozemky, a postavili zde palírnu na výrobu alkoholu z obilí, stodolu pro dobytek a sladovnu. Právě zde v roce 1926 přestavují bratři Pierre a Benoît Bonduelle opuštěnou stodolu na výrobnu konzerv a vyrobí 90 000 konzerv hrášku! Po válce se konzervárenský byznys bratrů Bonduellových těší velké oblibě a lidé se doslova perou o jejich konzervy! A konečně v roce 1947 je značka Bonduelle posvěcena a spatří světlo světa již jako zavedený průkopník rostlinné stravy.

Kapitola 2: Z Renescure do Kodaně

Píše se rok 1989, Dánsko. Dveře Evropy jsou otevřeny konzervám Bonduelle, které lákají čím dál víc zemí. Po Německu v roce 1969, Itálii, Spojeném království, Beneluxu a Portugalsku nepřestává Bonduelle dobývat evropský kontinent až po Dánsko v roce 1989. Mezitím otevírá novou továrnu v Estrées-Mons ve Francii a investuje do nového odvětví: mražené zeleniny. Již v roce 1968 se prodá 300 tun mražené zeleniny! Evropský průkopník Bonduelle je stále o krok napřed.

Kapitola 3: Rodinný epos pokračuje

Píše se rok 1998, Pařížská burza. Bonduelle byla právě uvedena na trhu s cennými papíry. Dále geograficky expanduje a nepřestává přicházet s dalšími inovacemi. Přidává další dvě želízka v ohni: kukuřici ve spolupráci se dvěma producenty cukrové kukuřice (la Coop z Pau a Maïsadour) a v roce 1997 čerstvé saláty Salade Minute.

Rodinný podnik Bonduelle však zůstává nohama na zemi a snaží se při výrobě především ctít hodnoty, ve které věří: integritu a etiku, ochranu životního prostředí a kvalitu života obyvatel. Tento závazek pak stvrzuje přijetím silného a udržitelného konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR) a v roce 2004 zakládá nadaci Fondation Louis Bonduelle.

Příběh firmy pokračuje vytvořením značky Bonduelle Traiteur v roce 2003 a Bonduelle Amérique du Nord v roce 2007. Od roku 1853 se v podniku vystřídalo 7 generací! Po celou dobu své existence si značka Bonduelle dokázala zachovat ducha rodinného podniku, kterému šlo vždy o rozvíjení dlouhodobé vize, který vždy kladl důraz na smysl svých činů (zajištění kvality života díky rostlinné stravě), vždy jednal v zájmu silných hodnot a se svými spolupracovníky jednal jako s plnohodnotnými a rovnocennými partnery.

A tento úžasný příběh nekončí ! Den za dnem se značka Bonduelle pouští do nových výzev a vymýšlí nové produkty a služby, aby chránila naši planetu, jednala v zájmu dobra nás všech a psala ty nejhezčí stránky své historie. To nejlepší teprve přijde!